Stop Relais / Stop Magneet | |
STOPMAGNEET / STOPRELAIS:
Wat is het verschil tussen externally en internally switched?
Bijna alle stopmagneten werken met twee spoelen n.l. een intrekspoel en een houdspoel. ( net als bij startmotoren).
De intrekspoel is het sterkst en daardoor vraagt deze relatief veel stroom t.o.v. de houdspoel.
Word de stopmagneet constant aangestuurd dan moet de intrekspoel afgeschakeld worden ( i.v.m. verbranden van deze spoel)en de houdspoel (die weinig stroom vraagt) zal de plunjer vast houden.
Bij de externally switched solenoids heb je een timer nodig die de overschakeling van intrek naar houdspoel verzorgd o.a. Art Nr.12090115 of de 24090116
Bij de internally switched solenoids zit in de stopmagneet een micro schakelaar die de intrekspoel uitschakelt. Voorwaarde is echter wel dat deze stopmagneet de intrekslag helemaal af moet maken omdat de schakelaar aan het einde zit.
De INTERN GESCHAKELDE uitvoeringen hebben meestal 3 aansluitingen n.l. NEGATIEF=massa, POSITIEF=plus en een AUX.
Op de “Aux” aansluiting komt spanning als de stopmagneet bediend wordt. Hier kan bv. een controlelamp en of relais aangesloten worden.
Indien de stopmagneet niet goed afgesteld is, in korte tijd veelvuldig ingeschakeld wordt of voor een ander doeleind gebruikt wordt zal de intrekspoel in alle gevallen onherroepelijk verbranden!
Voor eenvoudige montage (alleen plus en min aansluiten) adviseren wij de INTERNALLY SWITCHED.
STOP RELAIS / STOPMAGNEET 12 VOLT
STOP RELAIS / STOPMAGNEET 24 VOLT
STOP RELAIS / STOPMAGNEET KUBOTA
STOP RELAIS / STOPMAGNEET PERKINS
STOP RELAIS / STOPMAGNEET SISU DIESEL
STOP RELAIS / STOPMAGNEET VOLVO
STOP RELAIS / STOPMAGNEET YANMAR
STOP RELAIS / STOPMAGNEET PARTS EN TOEBEHOREN
|